Åh vad avis jag blir på er med lätt packning detta år. Föregående år har även jag varit en "lättviktare" med en liten kabinväska som handbagage. Tills i år har vi haft en lite tight anknytningsbåt från Skiatos (den verkar dom skippat nu) o då har det varit bra att inte behöva vänta på väskan utan bara ta den lilla o gå
Men i år, med 3 månaders resa drabbades även jag av "tänk om" och så blev jag lite snål, tänkte inte låta dyra hygienartiklar stå hemma o förfaras när jag gott fick plats med dom i jätteväskan! Sagt o gjort.. kom undan med precis 20 kilo!! Plus en saftig rygga på säkert 5kg.
Jag hoppas på en lite lättare packning på hemresan då jag lyckats skicka hem lite kläder (av varmare skag som var toppen i april men som nu i 33 graders värme bara känns fångia) med släkt o vänner som varit på besök.
Så för mig är inte lätt packning någon prestigefråga så.. utan en fråga om bekvämlighet o realistiskt tänk. För en vecka behöver jag inte så mycket i klädväg, kör ju bikini nästan hela dagen

Eller linne o shorts, o sen en klänning till kvällen.
Men för längre tid behövs ju mer.. Och BÖCKER, det enda jag har bett folk ta med är böcker!!! Här är dom rätt hutlösa till priset nu när turistsäsongen dragit i gång..
// Minx - 1 månad kvar på vacka Alonnisos