Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-03, 19:26
lassemajjen lassemajjen är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005
Standard Sv: Vandringsled på amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av deore
Hej!

Jag och min sambo åker ner till Grekland för att Ö-luffa den 5/8 i två veckor . Vi kommer att börja med några nätter på Amorgos och sedan får vi se var det bär av. Jag har läst att Amorgos ska ha fina vandringsleder, eftersom vi brukar avverka 2 veckor i Lappland varje sommar med att vandra tänkte vi ge våra kroppar en lite dos av vandring även i år men i Grekland. Hoppas att det är någon som kan hjälpa oss.

//Per
Jassas Per!
Visst går det bra med vattenlunga om du ständigt vill ha det "jolmiga vattnet. Ett tips är att lagga in två stora petflaskor från frysen i samma säck! En kan med fördel bytas ut mot ett torrt gott vin, förståss. Trekkingkängorna byter nu gärna ut mot ett par av de nya luftiga, vandringsvänliga idrottsskorna som finns idag!! Vi hittade vandringslederna i "Trekking in Greece" på biblioteket och tog kopior. Trek 1 - Katapola - Arkesini är härlig att vandra men starta tidigt så att ni kan fånga upp bussen i närheten av Ayía Triádha. På vägen finns en avstickare till beachen Áyia Saránda. Skippa den, stranden är ingen höjdare. Det är mycket smutsigt på själva stranden men vattnet svalkar naturligtvis inför återklättring uppför. Vi försökte oss även på Katapola till Klostret men brist på vatten i hettan gjorde att vi gav upp. Utsikten från berget bakom Katapola är underbar och du väljer väg själv, rätt upp eller bakvägen. Lycka till Lassemajjen och vandringslivvännen Lotta, båda 50+
Svara med citat