Visa ett inlägg
Gammal 2008-06-14, 13:27
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: inkfish hälsar från vilohemmet

Jajamen, klart det ar Lipsi!

Det var inte meningen att halla er pa strackbanken sa har lange men som Janne sager, Internet ar ingen stor sak har pa on.

Baren med den pakostade skylten med INTERNET COFFEE verkar inte ha fatt igang sin uppkoppling an.

Darfor fick jag valja det andra alternativet, det som jag dragit mig for hittills: en familj med det mest spartanska kafeet i byn har stallt fram en dator sa dar sitter jag nu, med innehavarinnan och gamla farfar i rullstolen strangt registrerande vad jag gor. De ar dock snalla och trevliga sa det ar ingen fara, det kanns bara oartigt att sitta och knattra i stallet for att konversera nar det bara ar vi tre harinne.

Lipsi ar en liten parla! Visst, det ar ingen okand o men anda kanns det som om det pratas ofortjant lite om den. Har ar liksom back to basics, allting ar enkelt, tre underbara ouzerier ligger pa rad med farbrodernas stalle i mitten, de bada affarerna har siestastangt osv, ALLA tavernor spelar rembetika eller nisiotika osv... Det slog mig igar att jag inte hort Greklands eurovisionsbidrag sen jag var pa Ahlens pa Frolunda torg, det ar gott betyg at Lipsi

Mysfaktorn ar skyhog, lite som Tilos fast har ar ju storre och alltsa lite mer variation. Lipsi slar nog Tilos for mig, faktiskt.

Det enda som saknas ar paradisstrander. Undantaget ar Platys Gialos som ar en riktigt fin strand med vatten som narmar sig Pori pa Koufonissi.

Bor underbart med utsikt mot hamnen. Ser elva kyrkor eller kapell fran balkongen, haft gott om tid att rakna.

Ater fantastiskt bra, hittills har jag alternerat mellan To Pefko och To Ploio/La Nave/Oi gevseis tou Manoli (tre namn???) som bada har ovanligt god mat. Bade traditionell och lite snofsigare ratter.

Och ikvall ar det fotboll. Farbroderna pa mittenouzeriet staller ut sin tv fast jag gar till samma stalle som forsta matchen, baren med riktigt stor skarm. Jag gick dit for att fa njuta av den grekiska folkfesten, tror jag var den enda ickegreken dar. Och sa gick vi och vann... Jag trodde jag skulle implodera, grekerna var dodstysta och dar satt jag och studsade

Dags att knalla vidare. Det ar HETT i dag, har just varit och badat. I gar gjorde jag batutflykt runt on och da hann regnet och askan ifatt just nar vi la till hemma.
Svara med citat