Citat:
Ursprungligen postat av Olsson
Wow - det här var ett fantastiskt forum, där man får alla svar så fort och lätt. Jättetack!
Och självklart kommer vi att ha det toppenskönt i Parga. Senast vi var i Grekland var vi på Lefkas, det var helt fantastiskt. Men man kan ju inte åka tillbaka till samma ställe förrän man varit överallt (eller hur?), så därför blir det Parga i år. Tänkte att det skulle vara ungefär lika vackert och dessutom västkust, vilket innebär kvällssol, som var en av de få saker vi saknade i Nidri.
/Olsson
|
Jag har återvänt till Parga de senaste 3 åren. 1 gång räcker inte för att i lugn och ro upptäcka alla pärlorna, då menar jag inte bara Parga i sig, utan dels det som finns i Pargas omedelbara närhet, många stränder och vackra omgivningar, sevärdheter etc. och dels allt annat som finns att upptäcka och uppleva på fastlandet. Vill man se och uppleva öar finns ju hela den joniska ö-världen inom räckhåll. Man kan man ju t.ex utgå från Parga och ta sig vidare via de joniska öarna och ner till Peloponnessos........
Det tycker jag är fördelen med Parga och fastlandet. Valmöjligheterna är fler än på en utpräglad Ö-semester.
Jag upptäckte Parga efter att ha varit några gånger på Lefkas ( som jag tycker är en härlig ö).
Skulle vara roligt och höra hur ni har uppfattat Parga efter er semester där.

Tommy