Visa ett inlägg
Gammal 2005-08-02, 08:49
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Flera Parga-frågor

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson
Wow - det här var ett fantastiskt forum, där man får alla svar så fort och lätt. Jättetack!

Och självklart kommer vi att ha det toppenskönt i Parga. Senast vi var i Grekland var vi på Lefkas, det var helt fantastiskt. Men man kan ju inte åka tillbaka till samma ställe förrän man varit överallt (eller hur?), så därför blir det Parga i år. Tänkte att det skulle vara ungefär lika vackert och dessutom västkust, vilket innebär kvällssol, som var en av de få saker vi saknade i Nidri.

/Olsson

Hej hej !

1999 började min sambo och jag våra resor till Grekland. Både hon (mest hon) och jag hade erfarenhet från resor på 80-talet men -99 satte vi igång på allvar. Sedan dess har vi gjort 8 resor ytterligare, varit på c:a 15-16 platser, öar och lite på fastlandet och kom nu hem från Kreta i torsdags natt.

Och vår filosofi har alltid varit "Ny plats, nya upptäckter för nu kan vi den förra". Det har resulterat i att vi för tillfället, redan efter endast 5 dagar hemma har fått andra funderingar än Grekland och kanske gör ett uppehåll 2006.

Högst personliga idéer om hur man lär känna ett land men oj vad vi sett skillnader ! Parga var en perfekt start, vilken by, vilken grönska, vilka känslor vi fått därifrån. Men skulle vi t.ex återvända, om vi hade gjort det i år istället för Kreta eller kanske trots allt 2006......så hade vi nog sett lite olika Parga men det vet vi ju ej. Byn har nog utvecklats och blivit väldigt mycket mer attraktiv än då.

Nidri som ni nämner, var väl trevligt men en vecka räckte gott och väl. Vi bodde på Scorpios i Perigiali och den utsikten över 8 andra öar var oslagbar. Minns dock ej om vi hade kvällssol men boendet var perfekt förutom det långa avståndet in till Nidri centrum.

Trevlig Parga-resa, "Olssons"

Hasse
Svara med citat