Oj då, det var visst ett tag sen man var inne här....
Jo vi är hemkomna och väldigt nöjda med vår resa. Almyrida var verkligen en plats att besöka för att varva ner och ha semester. Är man ute efter liv och rörelse har man defenitivt hamnat fel.
Vi bodde på Almyrida Beach hotell och det var helt ok. Frukosten som andra lovordat här var inget vidare tyckte jag. Är kanske rätt kräsen då jag är van frukostätare på hotell i sverige, men har fått bättre frukost på tidigare resor också. För övrigt var hotellet frächt och trevlig personal. Alla tavernor hade bra mat och billiga priser. Det skillde jättemycket på restaurangpriserna i Almyrida mot Platanias/kato stalos (vi var där vår andra vecka). Maten höll också överlag högre kvalite i Almyrida anser jag. Jag blev sugen på pizza på resan (har endast tidigare inträffat i Italien) tycker annars att det kan man äta i Sverige...men ni som kommer till Almyrida måste prova deras stenugnsbakade pizza för det var den godaste jag ätit någonsin!
Stränderna var fina och lugna...inte tätt med solstolar överallt. Långgrunt och barnvänligt. Mycket fina omgivningar att promenera i...(när man inte har 38 grader som vi hade några dagar)
Jag kan rekomendera detta lilla ställe för er som vill ha total avkoppling. Jag kommer nog att resa dit någon mer gång....
Malin