Jag förstår inte hur Apollo tänker i det här läget när de har erbjudit Egiali som resmål? Chansade de bara på att Catten som gick förra året skulle gå i år igen? I så fall vet de inte mycket om Grekisk färjetrafik...

Har de inte ett ansvar att kolla sådant och även se till att transfern fungerar? De har kört med mindre charterbåtar tidigare mellan Santo och Naxos, och det skulle inte vara något större problem att ta vägen inom Amo med en sådan. Visst tar det säkert 2 timmar extra men då hade de kunnat kombinera bägge resmålen utan problem! Och merkostnaden läggs ju i alla fall på priset för resan... Det måste väl finnas någon på det företaget som kan lite om organisation och logistik.
De är synd om dem som har beställt resa och nu blir avbokade. Men de kan resa till andra öar i värsta fall... Men hur är det med de hotell som är kontrakterade och kanske varit tvungna att avstå att boka andra gäster för att rummen är bokade av Apollo? Jag hoppas verkligen att de blir kompenserade! (Kostnaden för det hamnar på biljettpriset nästa år...!) Egiali har säkert sett fram mot att få ytterligare turister via Apollo. Hotell och Tavernor har kanske investerat en del pengar just för detta!
Jag hoppas Apollo hittar en bra lösning för alla parter.
Jag vet att jag skäller en del på Apollo. Och det gör jag för att jag tycker att de uppträder som amatörer inom resebranschen trots att de hållt på rätt länge! Jag är helt övertygad om att någon där har ansvar att följa Kalimera. Det vore märkligt annars. Och min förhoppning är att det som skrivs här förr eller senare når så pass högt upp i ledningen att något HÄNDER!
Trots detta kommer jag att flyga med dem i höst. (Om de inte vet vem jag är och bokar av min biljett vill säga... Som hämnd...

) För deras one-way biljetter ÄR billiga och man är inte beroende av deras övriga organisation. Eller rättare sagt brist på...

De har redan hunnit ändra avgångstid en gång! Men de har fortfarande flera månader på sig att bråka med mig...
Citat:
Ursprungligen postat av liselotti
Av detta kanske man kan dra slutsatsen att den dagliga förbindelsen mellan Amorgos - Santorini, som gick förra året, inte kommer att gå i sommar.
|
Det verkar inte så... Men det går en annan liten Cat Mån - Ons - Fred t o m 29.8. Som det ser ut just nu.
Peter