Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-19, 12:16
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Tips på fastlandet

Varkiza är en i mitt tycke väldigt mysig liten fiske/badort några mil söder om Aten på väg ner mot Kap Sunio. Ca 20 min med bil från flygplatsen.
2 ggr har jag varit där, en vecka i september/oktober 2000, alltså innan den nya flygplatsen var invigd.och sen förra våren var jag där ett dygn också på väg hem från Grekland.
Orten hade blivit mer exploaterad nu vad gäller stora vägar och bebyggelse och jag kopplar det till flygplatsen. Närheten till Aten gör också att det huvudsakligen är bofasta som bor där.
Det hotell där vi bodde 2000 är numer seniorboende, så DÄR fick vi inget husrum förra året, fast vi alla tre hade åldern inne...

Som utgångspunkt för resor i området runt Aten och även mot Kap Sunio kan jag verkligen rekommendera Varkiza. Allt är genuint och matställena håller hög klass... En fin strandpromenad och många båtar att titta på och en fiskehamn där fisk köps direkt från båten var dag. Hur pass lätt det är att hitta boende vet jag dock inte..Vi bodde till bra pris förra april på Stefanakis hotel som även har en pool. Stor sandstrand och berg finns också
Annars skulle jag nog rekommendera Peloponnessos trots allt..Där finns ju Nafplio, Githio Stoupa och Kardamili inte minst....Men hyr då bil och åk runt...Vill du bara ligga still så rekommenderar jag nog Nafplio för där finns mysig by, berg med borg, stränder inom räckhåll mm mm

Lissi
Svara med citat