Visa ett inlägg
Gammal 2005-07-31, 11:06
Hasse Hasse är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Ännu flera skivor...

Här inflikar jag blygt att 2 st. cd-skivor kom med hem från Kreta.

Bara 2 ???

Ja jag har så många från förut (bl.a förra året) som alldeles för sällan används och dessutom är jag ljusår från er andra i intresse och kunskap. Jag har alldeles för mycket av annan musik som får gå före.

Men i alla fall blev det (just pga. dålig kunskap), 2 st. Dalaras-alster. Affärsinnehavaren påstod att den ena var från i år men etiketten säger 2004 och vad gör det ? Kan inte översätta cd:ns titel så jag säger att första låten heter "Which God Do You Believe In", andra heter "The Hunch" (Time has gone by) så kan ni som har denna lätt förstå vilken jag menar.

Den andra med Dalaras är en dubbel där jag på omslaget trodde att han "tolkar" Markos Vamvakaris. Men......det är 2 x live och om jag nu chansar och säger att Vamvakaris är med (dom sjunger duett) så är det för att jag faktiskt inte vet om Vamvakris ännu lever. Men det får ni som vet bättre (om ni kan sluta skratta åt mig) bekräfta eller dementera. Så kan det gå när man är "lost" i alla musikaliska hjältar.

Hur som helst är denna Dalaras/Vamvakaris SUPERBRA !!!! Den börjar lite "lätt" med en fantastisk version av Frangosyriani och sen bara rasar "hitsen" rakt igenom de 28 alstren !!

Detta är vad jag mäktade med, pengarna gick denna gång till mycket annat.

Hasse (kan mycket annan musik dock.......)
Svara med citat