Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-15, 19:42
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Mat på flyget

Citat:
Ursprungligen postat av jamen Visa inlägg
Visste inte heller att man kan få allergiska reaktioner av att någon äter ägg eller citrus etc i samma lokal. Det var ju bra att få veta - om detta stämmer? Jag har bara hört det om jordnötter förut och det är väl allmänt känt att man inte serverar jordnötter på tex flygplan av just den anledningen? Om det nu är förenat med lika stora risker för en rad med livsmedel borde ju flygbolagen informera om detta på ett tydligare sätt - troligen skulle de få fler måltider sålda då också...

Men att som någon ovan förutsätta att man är dumsnål eller självisk bara för att man inte har obegränsat med pengar, tycker jag vittnar om en syn som är något...trång
Angåeende äggallergi kan jag tala om att jag vid ett tillfälle vistades på barnkliniken vid östra i Göteborg då det samtidigt låg ett barn inlagt som hade så kraftig äggallergi att det var varningsskyltar utanför ingången. Även på en skola i vår kommun är det förbjudet att överhuvudtaget ta in ett livsmedel som innehåller ägg pga samma orsak.

Sen antar jag att det är mitt inlägg du syftar på angåeende snålheten...och jag står för vad jag skrev. (vilket inte alls är som du skriver) Alla som vill spara in den kostaden får göra det om de vill men självisk är man väl om man sen väljer att ta med egen matsäck trots förbud och hälsorisk för andra
Ät innan och efter flygresan i så fall!

Malin- som har nötallergiker med i ressällskapet
Svara med citat