Visa ett inlägg
  #4  
Gammal 2008-05-15, 12:10
Bennyboy Bennyboy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Inlägg: 85
Standard Sv: "Varför åker du bara till Grekland?"

Helt enig, maten syntes ikke jeg er noe spesielt god og naturen er lik i mange av de andre middelhavslandene, men grekerene er spesielle.
Ærlige mennesker som du kan stole på, og jeg har fortsatt til gode å bli lurt for så mye som en drakme eller euro.
Og du får like god service uansett hvor mye tips du legger igjen, problemet er som regel å få lov til å betale tips i det hele tatt, må som regel spørre pent om å få lov.
Før du reiser hjem så får du som regel tilbake alt du har betalt ekstra i dagene før, gjennom gratis mat og drikke hvis du spiser og drikker flere ganger på de samme stedene.

Husker vi en gang var i Kos by, skulle på velkomstmøte og jeg var vanntørst på morgenen.
Min flicka og min kompis gikk videre mens jeg løp inn i ett supermaked, for å raskt hente en flaske vann.
Tok med meg første vannflasken jeg fant, og la fra meg en 1000 drakme seddel på disken hvor det satt 2 gutter i 13-16 års alderen, var godt ute på veien igjen og var vel oppe i 30-40 kmt på slippersene, da han som satt i kassa kom løpende etter meg og maset om at det var for mye penger.
Jeg prøvde å si at det var ok men han sa nei det er for mye.
Ok tenkte jeg får ta tilbake litt da, hadde ikke tid til å krangle mer med han, jeg hadde jo dårlig tid for vi skulle rekke velkomstmøtet.
Når jeg kom fram til karen så sa han at jeg sikkert trodde det var en 1000 seddel, men det var en 10 000 seddel.
Oops, ok var kanskje litt mye det sa jeg
Ble veldig imponert så jeg ga gutta 5000 som jeg sa de kunne dele siden de var så ærlige.
Gutta takket og bukket og ble veldig glade.
Kommer aldri til å glemme dette tror jeg, og tror ikke det er mange av de andre middelhavslandene du kan oppleve maken.
Svara med citat