Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-15, 10:52
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: "Varför åker du bara till Grekland?"

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
...

Svaret är egentligen självklart, när jag tänker efter. Jag känner mig helt enkelt välkommen i Grekland.
/Netwolf
Jag känner precis som du!!

Att komma till mitt Georgioupolis och ”min familj” är som att komma hem, fast ändå bort - till Paradiset!
Förra våren, när vi kom, sa mamman i familjen på långsam grekiska, så att jag skulle förstå:
- Du ska veta, att vi älskar er som min familj. Vi känner likadant för dem! Då är det inte svårt att förklara varför man återvänder och återvänder och ….

För några år sedan träffade vi en svensk ,äldre dam som hade blivit änka några månader tidigare och åkte iväg för att lättare stå ut med ensamheten.
Hon berättade för mig att hon aldrig hade trott att hon skulle bli så förstående och vänligt bemött av människorna i byn. Hon upplevde att det var en oerhörd tröst för henne i sorgearbetet och att hon skulle återvända. Hon återvänder… och återvänder….

Även när vi åker till andra platser i Grekland känner vi oss välkomna och sedda på ett sätt som vi inte upplever i andra delar av Medelhavet!

På lördag morgon bär det iväg – igen - till det vänliga, underbara, härliga Kreta!

Senast redigerad av Nektaria den 2008-05-15 klockan 10:57.
Svara med citat