Ja eftersom det var jag som flippade ut i den andra tråden kan jag ju inte hålla fingrarna från syltburken
Zappa är ju den store Mannen för mig!
Lyssnar på honom
varje dag! Jag vet... men så är det faktiskt. Jag hittar nya infallsvinklar på musiken och/eller texterna varje gång!
Med dagens teknik har jag lyckats "hitta" hans samlade verk på mp3, dryga 2.000 låtar

så det finns att ösa ur!
Har dock inte allt på skiva, men har skaffat mig allt jag kunnat hitta på DVD. Lagligen vill jag då påpeka

Såg honom på Olympen i Lund den 26 april -88 och hans son Dweezil på samma plats i oktober i fjor!
På andra plats hamnar Tom Waits. Älskar hans raspiga röst och härliga, mustiga historier!
Han spelade faktiskt förband till Zappa under en turné på 70-talet!
Waits har för övrigt medverkat (både med musiken och som skådespelare) i ett antal fantastiska filmer av Jim Jarmusch (jaja, det tar vi en en
annan tråd)
Pink Floyd hamnar högt på min lista också, även om jag inte lyssnar jättemycket på dem.
Talking Heads var fantastiska, Steely Dan's återuppväckelse för några år sedan är kanonkul, har några av deras tidigaste vinyl. Jag gillade också Fagens soloprojekt skarpt!!
Jamiroquai
Genesis och framförallt Peter Gabriel!
På gitarrsidan ligger också Al di Meola
ELO

, Earth Wind and Fire

, Queen och 10CC lyssnade jag mycket till när jag var yngre
Har på senare tid försökt lyssna in mig lite på opera, och framförallt på Pavarotti. Det växer faktiskt!
Sedan lyssnar jag på P3 varje dag, och gillar en del, men då är det mer enstaka låtar än en hel artist.
Bland "dagens" gillar jag dock Timbuktu skarpt!
Ja och sen finns det ju en massa annat också förstås...
Kul tråd!!

Zzwen