Citat:
Vi har länge funderat på att ta oss till Milos. I juni ska det äntligen bli dags. Har läst på en sida att det går att hänga med på organiserade kayakturer. Är det någon som har erfarenhet av detta?
|
Jag har flera gånger stött på kayakpaddlarna på Milos. Det ser onekligen trivsamt ut att sakta ta sig fram längs Milos besynnerliga kust. Tyvärr har jag aldrig haft möjlighet att paddla själv, vädret måste vara mycket bra för att jag ska ge mig ut, och så bra väder har det aldrig varit när jag besökt Milos. En dagstur kostar i alla fall runt 50 €.
Citat:
Hur är det att bo i Pollonia? Är det bättre att utgå från Adamas när man ska ta sig runt olika delar av ön?
|
Det är bättre att ha Adamas som bas.
Citat:
Är det något som man inte bör missa (förutom båtturen)?
|
Den antika teatern, katakomberna, kuststäderna Klima och Mandrakia bör ni inte missa, inte heller och några av de fantastiska stränderna, exempelvis Tsigrado, Paleochori och Sarakiniko. Milos har väldigt många och väldigt bra stränder, hur länge ni än stannar kommer ni inte hinna med att alla. Men oavsett hur länge ni stannar måste ni göra båtturen runt ön, vänta inte, åk så snart ni kan. Om det blåser upp, vilket inte är ovanligt i Kykladerna, ställs båtarna in.
Janne