Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-09, 22:43
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Reseförsäkring ????

Vi betalade i flera år resebolagens extra försäkring när vi reste... sen tog vi en resklar på hus/hemförsäkringen istället...blev betydligt billigare när man reser flera gånger per år. MEN i förra våren när vi landade i Chania blev sambon av med plånboken på flygplatsen, anmälde på polisstationen och fick inte ett öre tillbaka när vi kom hem...orsak Han hade inte blivit "rånad" bokstavligen...inte knufad, hotad osv utan "bara" ficktjuvadHade vi nu haft extraförsäkring så hade resebolaget hjälpt till på plats.
Trots detta har jag inte tagit någon extra försäkring nu när vi ska åka... Det ska mycket till för att man summasummarum ska tjäna på det anser jag... för oss kostar det minst tusen kronor pr resa gånger 2-3 gånger per år. Ja då får man bli av med några tusen per år innan det ska gå ihop.
Vad har vi lärt oss...? Jo, inga kontanter eller annat åtkomligt för ficktjuvar och lås in värdesaker på rummet! Sjukdomar och olycksfall kan man ju inte gardera sig mot men jag tror reseskyddet i hemförsäkringen i de flesta fall täcker hemtransport mm.

Malin
Svara med citat