Nu har ju alla varit inne på den ekonomiska biten, så nu tänker jag ge förslag på öar!
IOS: Den bästa ön jag vet är självklart Ios, eftersom ön har allt! Världens mysigaste Chora(huvudby) med så många gränder att man det helt enkelt måste sluta med att man går vilse (vilket är supermysigt faktiskt :P). Det är små restauranger och affärer lite överallt i Choran.. Sedan har vi stränderna också, Mylopotas Beach och Manganari Beach är mina två måsten på Ios. superfina stränder!
MILOS: Den ön är också väldigt härlig, eftersom den är så otroligt annorlunda om man jämför med andra öar i Kykladerna. Det finns naturliga bastugrottor, en av stränderna (sarakiniko) har ingen sand, utan stranden är gjord av mjuk krita! Är man på Milos MÅSTE MÅSTE MÅSTE man åka med båt en dag runt ön.. Det är verkligen en otrolig upplevelse, fast man kanske inte tror det innan. Milos är "upptäcktens ö", det finns ALLTID något man inte har upptäckt på den ön
KOUFONISSI: Ön som har bland dom finaste stränderna jag sett i Kykladerna, och dom är massor och överallt! Ganska lugn ö i övrigt, men att åka dit för stränderna är liksom ett måste!
Dom tre öarna har jag verkligen fastnat för och hoppas ni fått lite inspiration och får en skoj resa!