Visa ett inlägg
Gammal 2008-05-08, 10:06
lindaswedens avatar
lindasweden lindasweden är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Blåsigt i Kokkari?

Tycker du gör helt rätt i att åka till Kokkari! Min absoluta favoritby på Samos! Har varit där flera gånger.
Om du kan tänka dig att promenera 15-20 minuter, så ligger en ljuvlig strand en bit utanför kokkari - Tsamadou Beach. En del av stranden är nakenstrand, resten för de med badkläder. Här finns taverna med helskön utsikt. Där kan man sitta länge och njuta av en kall Mythos
Visst kan det blåsa lite mer i Kokkari ibland (det är väl därför det är favorittillhåll för windsurfare), men aldrig så det stör. Om du vill äta riktigt gott och sitta på en mysig uteservering kan jag rekommendera restaurangen "Basiliko" som ligger längst ut på udden/halvön på väg ut på piren. Helskön inredning och vacker utsikt. Kökschefen Rosanna och hennes personal bjuder på italienskinspirerade läckerheter. Något dyrare, men värt varenda krona om man uppskattar god mat (redan i juni/juli får man ofta köa för att få plats här, men de har sköna soffor utanför som man kan sitta och vänta i och spana på folk . Vad gäller boende är Virginia Apartments helt outstanding. Kostar lite mer men då får du också toppservice och bästa läget (direkt vid stranden med utsikt över havet). Virginia pysslar om sina gäster som om de vore familj på besök. När jag och en väninna bodde där för 2 år sedan bjöd hon oss på hemmalagad lunch eller frukost varje dag och kallade oss "my angels" . När vi skulle åka hem fick vi med oss presenter i form av handbroderade örngott och dukar.

Ha en härlig semester!

L.
Svara med citat