Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-29, 13:52
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vet inte vart vi vill åka...

Det finns tre busslinjer. Det är den som går längs södra kusten som trafikeras mest. Vid varje hållplats finns minst en underbar strand!
Vi var där i månadsskiftet september-oktober. Då gick det tre bussar i timmen från tidig morgon till någon gång efter midnatt. I högsäsong går det fler, men jag vet inte hur ofta. Biljetten är billig och det är bara 18 km till ändhållplatsen i Koukounaries, så det går ganska snabbt, även när det är mycket folk som ska med. Att åka taxi kostade 5 euro då, för två år sedan.

Många väljer att bo i Koukounaries, Paraskevi eller Achladies (eller någon annanstans längs kusten). Det finns tavernor överallt och det är som sagt lätt att ta sig in till staden när man vill det.

Nästa gång jag åker dit kommer jag antagligen att bo i Koukounaries. Där finns supermarket, bageri och tavernor (och fordonsuthyrning) och därifrån är det 5-30 minuters promenad till mer än 10 underbara stränder och till många egna små vikar om man gillar sånna.

Om ni kan tänka er att boka resa och hotell själva och att bo i Koukounaries så kan jag tipsa om ett par hotell där. Ett annat tips är att ni ringer eller mejlar till något av hotellen som resebolagen använder och hör om de har något ledigt. Genom hotellbokningssajter finns många ytterligare alternativ.
Svara med citat