Sv: Gerani
Jag undrar lite om Gerani och Maleme är samma by, eller att dom är sammanväxta. Vi har varit till Maleme ett par gånger bara som utflykt över dagen och jag har inte riktigt koll på var det ena börjar och det andra slutar.
Känns taskigt att säga det nästan, men jag måste instämma med Suss att det är inget höjdarställe. Om ni inte vill ha väldigt lugn och ro kanske. Det sämsta i alla fall med Maleme (och då var frågan om Gerani är samma ställe) är stranden, det är ingen sand utan bara ganska stora stenar och just med småbarn är det inte något att rekommendera. jag tror dom flesta som bor där håller till vid poolen.
Men som sagt, det är inte långt till Platanias med buss och där finns mycket att göra + sandstränder, däremot är det tyvärr för långt att promenera, tro mig, vi var galna nog att hoppa av bussen i utkanten av Platanias och skulle promenera till kyrkogården i Maleme (som är en sevärdhet från 2a världskriget), vi trodde ALDRIG vi skulle komma fram jag glömmer aldrig den "ökenvandringen".
|