Visa ett inlägg
  #3  
Gammal 2008-04-21, 11:05
PelleB PelleB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Östersund
Inlägg: 36
Standard Sv: Kefalonia för 1:a gången!

Först och främst lycka till med körkortet!

Vad gäller bilkörning på Kefalonia så tätt inpå ett nytaget körkort så tycker jag att det borde fungera bra med tanke på att vägarna är i mycket bra skick. DOCK är det krokigt och bergigt så är du höjdrädd ska du nog undvika bilkörning överhuvudtaget. Och känner du inte för att hyra bil finns goda möjligheter att åka på bra utflykter med resebolagen men det är ganska dyrt.

Utflykter...finns hur mycket som helst att se! Läs lite på forumet så hittar du mycket bra tips (eller köp den mycket läsvärda Kalimera-guiden över Kefalonia för 50 kr).

//Pelle


Citat:
Ursprungligen postat av Lara Visa inlägg
Hejsan!
Jag och en kompis funderar på att ta en sista minuten till kefalonia och som jag har förstått det här så ska man helst hyra bil/moped för att få se lite mer av ön, eller?
Grejen är den nu att jag har inte körkort än, väldigt nära uppkörning så kommer troligen (hoppas!) ha körkortet när vi åker, men hur funkar det. Inte ens att tänka på att hyra bil då eller? Jag kan ju köra, men jag tänkte mer på regler osv, sen hur funkar det med försäkringar och så?
Kanske vore idé att hyra moped istället? Men det har jag aldrig kört och antar att det finns lite regler om det med? Sen slutligen vore det ju kul om man kunde få några tips på "måste-platser". Nån som tex rest över till zakynthos?

Jaja hoppas på svar

Tjipp!
Svara med citat