Jag brukar göra som Elisabet berättade ovan här.
Lindar in flaskorna i kläder o handdukar o försöker lägga dem så de inte ska ta skada

.
När jag är inne i Kos stad så brukar jag handla på Supermarket B, de brukar ha skapliga priser.
Eller om du åker runt nån dag på tur så gå in i nån större supermarket o kolla. De brukar oftast ha något billigare varor på "flytande" varor.

Och som nån sa tidigare, man kan handla på taxfree och låta bli att öppna korkar m.m på varorna man handlar.
Hörde att någon öppnat sin förpackning på parfymasken och de fick inte ta med den på planet eftersom det var brutet. Vet dock inte om det är sant men ganska troligt i dessa dagar.
Ska du åka med Norwegian kan du ju alltid boka extra bagage för billig peng och om jag inte minns fel så kan man ta 15 kg i handbagaget. Då kan man ju ta en del tunga saker där istället och lägga flaskorna i resväskan eller väskorna.
Skulle ha åkt med Norwegian förra året från Kos men det blev inte så pga att jag faktist missade planet.

för första gången i mitt liv. Nåväl, jag kom till Oslo några 13 tim senare, hm hm!!

Fick ju betala extra eftersom jag fick åka med ett annat bolag. Sen vidare hem till Karlstad som jag bodde då.
Oj, det blev en hel roman nästan, det var inte meningen.
Ok, lycka till med planeringen!!!

Sanna