Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-19, 20:03
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Resa tillbaka till och aldrig mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Sen kan det ju vara många olika personliga anledningar till att man kommer lite "snett" in på en ö, så våra planer är definitivt oändrade!
Skönt att höra! Tinos är en "annorlunda" ö... Bryr sig inte om nordeuropeiska turister. Dessutom så finns det så få där.... Men det finns byar och ställen där som är ytterst svårt att hitta på andra öar. På Tinos finns ett orört Grekland om man åker ut från Chora. På ett sätt som man inte trodde fanns kvar.

Till min stora glädje är det flera som hört av sig och vill ha tips om Tinos i år. Samtidigt är jag lite kluven för jag vill inte att för många ska "upptäcka" ön. Men den är en pärla när man kommer in rätt. Och för att göra det så har jag lite tips. Om det är flera som känner för att åka dit.... Hör av er...

Citat:
men det skulle vara intressant att höra vad Tonm upplevde som "en nedtur".
Ja. Tycker jag med. För det är lite tråkigt att läsa. Samtidigt är det ju så att upplevelsen är beroende av förväntningarna. Om man kommer till Tinos helt oförberedd och okunnig så kan säkert ön upplevas som tämligen tråkig och intetsägande. Och det förstår även jag som är Tinos största förespråkare på Forumet.

Ska man åka dit så måste man ha P M A. Positiv Mental Approach... Och man måste ge sig ut från Chora. Det är där det riktiga Tinos finns...

Men även jag har "kommit in fel" på öar... Syros tex....

Peter
Svara med citat