Ämne: Flyga !
Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-19, 19:13
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Flyga !

Vissa älskar att komma fram till målet. Och det ska ju då naturligtvis helst vara Grekland...

Andra, som jag, älskar även själva resandet. Att förflytta sig mot målet. Upplevelsen börjar när man låst dörren hemma... För mig. Även om det inte (inte så ofta i a f...) ger upphov till synd så brukar man ändå träffa en del trevliga personer under resan. Hamna i roliga situationer osv...

Men jag har faktiskt svimmat på planet en gång på nedresan för några år sedan. Syrgasen de hade luktade tallbarr förresten...

(Trycket i kabinen är ungefär det som är på 2.800 m höjd och syresättningen ca 70% av det vi är vana vid. Så det kan ha inverkat. Jag har varit uppe på 3.200 m när jag var ung och det var tungt att andas redan då...)

Men med både mycket åderbråck, och hjärtsvikt, så ska även jag skaffa stödstrumpor inför nästa flygning. Finns det saker som skyddar, hjälper eller underlättar vore det mig främmande att inte använda det!

Jag har passerat "bäst före datum", och fåfängan är inte lika påträngande som förr... Så får ni väl skratta då... Men här är en man som kommer att använda stödstrumpor vid nästa flygning!

Mamsens tips om KF flygstrumpor verkar bra. Nästa gång jag är inne i Malmö ska jag kolla på Åhlens på "Triangelen"... OBS. Skånsk stavning...

Peter
Svara med citat