Ämne: Taxfree?
Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-19, 19:11
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Taxfree?

Sortimentet er ikke noe å rope hurra for. Mildt sagt elendig. Men de greske spesialitetene finnes nok - ikke sikker på retsina..

Norwegian har meg bekjent ikke salg ombord. Eller husker jeg feil? Men reiser du via Oslo, er taxfree'en døgnåpen og utvalget/sortimentet rikholdig.

Apropos - på retur fra Ipokrates på Kos ifjor ble jeg stoppet i sikkerhetskontrollen. Høflig ung mann gjennomlyste håndbagasjen - han
' lyste og lyste'. Etter tid og stunder spurte mannen hva håndbagasjen inneholdt. Jeg svarte - ved å gjennomgå 'filene' for pakking i hjernen - tannbørste, lange bukser, bok etc. Svaret var tydeligvis ikke godt nok. Riktig høflig og pent fortsatte han 'lysingen'. Jeg tilbød å pakke ut innholdet, køen bak meg virket utålmodig. Da spurte omsider mannen - fortsatt like høflig - om det fantes drikke i bagasjen - og så pekte han på omrisset av noe som befant seg der. Oj, visst! To flasker med vann. De hadde jeg glemt. Opp og ut og i søppelkassen med dem. Derfor tviler jeg på om brennevin eller vin får passere. Kontrollen var altså ganske så nøye, selv midt på natten.
Svara med citat