Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-19, 10:22
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: För varmt i augusti?

Citat:
Ursprungligen postat av Vevis Visa inlägg
Hej!
I sommar blir det premiär för mig o familjen på Kreta. Tanken var att boka resan i juni eller september men då det strulade lite med semesterledighet så bokade vi månadsskiftet juli/aug. Nu börjar jag oroa mig för att det kommer att vara för varmt, hur varmt blir det egentligen? Kommer vi att storkna, barnen är 10, 12 o 15 år?!
Vi har rest den tiden på året med barn som då var 3 resp 1,5 år. De klarade värmen bra så då gör nog era stora barn det också. Förra året hamnade vi mitt i värmeböljan, reste 13/7-4/8. Då var det mellan 35-41 grader. Det gäller att anpasa sig efter värmen, söka skugga emellanåt och dricka mer vatten än man tror att man behöver och göra saker i lugnt tempo. Glöm inte solhatt! Ett tips kan vara att dra i sig en resolb ( vätskeersättning) vid sängdags. Kan köpas på apoteket härhemma.
Vi hyr alltid bil hela semestern, jätteskönt att köra en sväng med ac när det är som varmast och så får man ju se lite av ön också, sydsidan är fantastisk!. Att promenera runt i stan mitt på dan kan vara i svettigaste laget.

Trevlig semster
Svara med citat