Visa ett inlägg
Gammal 2005-07-28, 18:13
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Vite Wahlberg!!!

För vår del är i ärlighetens namn solbrännan relativt viktig, eller åtminstone så tävlar vi i vem som blir brunast, men mest på skoj Vi ligger på stranden, men inte i allra första hand för att bli bruna utan för att det är skön avkoppling och härligt med värmen. Blir man för varm får man ta sig ett dopp och det är liksom kronan på verket. Och på stranden läser vi böcker, pratar, fikar och gör annat trevligt, vi pressar inte BARA.

Men faktum är att jag gärna skulle besöka Grekland även då solen inte skiner hela tiden. Jag gillar förutom att ligga på stranden att gå promenader (i och för sig blir man ju brun då med) och njuta av den underbara omgivningen - det är ett bra komplement till strandliggandet. Man kan ju inte ligga alldeles för länge på stranden heller, då blir man ju rastlös.

Så Arne, solfaktorn är absolut inte av överordnad betydelse, då kunde vi ju välja vilken ö (eller land) som helst i södra Europa för vår semester. Vilket vi inte gör. MEN, jag måste nog tillstå att det är rättså skönt att komma hem solbränd... Men va sjutton, det kanske lugnar sig med åren...
Svara med citat