Ämne: Uppsala
Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-16, 18:10
nekjam nekjam är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005
Standard Sv: Uppsala

Citat:
Ursprungligen postat av Cecilia Visa inlägg
Här har du en uppsala-bo i grunden! Jag var faktiskt till Akropolis på Sysslomansgatan en sista april för två år sen. Inte alls stökigt, riktigt mysigt faktiskt. Det är just inne i citykärnan det kan bli lite stökigt, runt Drottninggatan. Men vid Sysslomansgatan ligger ju rätt "lugna" nationer som V-Dala, Smålands och Upplands.

Finns en trevlig och bra restaurang runt hörnet från Sysslomansgatan, italiensk, Comedia Trattoria, på Skolgatan. En annan mysig italienare är Il Forno. Lite dyrare prisklass än de grekiska restaurangerna. St Olofsgatan 8. Gillar för övrigt Tzatziki vid Fyrisån. Är det fint väder kan man sitta ute. Att boka bord oavsett var är att rekommendera.

Ha en härlig sista april! Själv jobbar jag både sista april och första maj, så tyvärr inget firande för mig. Får fira hemma i Sthlm i stället. Men å andra sidan har jag firat många sista april i Uppsala med traditionell

sillunch, mösspåtagning, champagnegalopp och Orphei Drängar!
Tack så mycket, det var ju några alternativ. Men det blir inte på sista april som vi ska ut, det blir på 1 maj, och då beror det på om så mycket är öppet.
Vad tror ni?
Svara med citat