Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-13, 11:21
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Naxos till Ikaria

Citat:
Ikaria verkar vara en pärla- jag vet att det kan vara svårt, men kan man likna den vid någon annan ö?
Ikaria och Kreta är två öar som liknar varandra mycket. De liknar dessutom inga andra. Framförallt beror det på att det är bergiga öar, därför vattenrika vilket i sin tur präglar deras natur. Två andra likheter, som också är en följd av att de är bergiga, är härliga perspektiv och fantastiska horisonter. I Armenistis, om man bor rätt, är soluppgång och solnedgång en saga för sig. Mentaliteten bland de boende är en annan likhet...

"Nissos Mykonos, som Arne nämner, tillhör ett rederiet Hellenic Seaways, som mig veterligen inte trafikerat sträckan Pireus-Samos, och därför Ikaria, tidigare. Nu kommer öborna bli glada till sommaren, turismen på Ikaria beror mycket på att det går snabbfärjor dit. Jag tror det är tre år sedan det gick snabba båtar till och från ön.
Själv räknar vi med att lämna Ikaria med båten 22/7 00,50 från Evdilos till Pireus.

Är det någon som inte varit på Ikaria tidiagre så är det ett bra tillfälle i år. Nästa år är det inte säkert att snabb båt finns.

Lefteris
Svara med citat