Sv: Jeg er rasistisk, feig og fordømmende.
För något år sedan så såg jag ett reportage om en grekisk journalist som lyckades nästla sig in bland ett gäng tiggare.Med sin dolda kamera följde han med och man fick se hur de lurade till sig pengar,efter ett gott dagsverke återvände de till sin "bas" där de slängde sina kryckor, tog av sig bandagen och fick bättre syn.
I ett annat reportage så tog en journalist på sig rollen som tiggare och slog sig ner på en gata i Thessaloniki, han själv blev förvånad över hur fort och hur mycket pengar han lyckades samla in, jag minns inte exakt på öret hur mycket det var men det rörde sig om en timpeng på 300-400 kr, rätt okej tyckte han för att bara sitta ner och göra ingenting.
Jag har släktingar inom poliskåren i Grekland och de säger att det mesta är organiserat av maffiagrupperingar i östeuropa.
Personligen så har jag talat med barn och erbjudit mig att köpa mat åt dem men det har inte varit välkommet,rena pengar skulle de ha (precis som jag hade misstänkt) för övrigt så såg dem väldigt välmående ut, rena och hela.
Senast redigerad av pao den 2008-04-12 klockan 12:30.
|