Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-11, 21:06
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Digital systemkamera

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét Visa inlägg
Funderar på att investera i en systemkamera och ser via annons att Media Markt just nu har kampanj på Canon EOS 350D + 18-55 mm objektiv. Kampanjpris 2990 SEK.
Det är ett mycket bra pris för den kameran. Frågan är om objektivet är orginal i det priset?

Du vill ha zoom upp till ca 200 - 250 mm minst. Macro finns säkert i det ursprungliga objektivet. Hoppas jag. 55 mm är vad en vanlig engångskamera har. Dvs ingen vidvinkel. Normalobjektiv. 18 mm däremot är vad som kallas "fisheay" där du får en enorm vidvinkel med viss förvrängning.

Köper du den kameran måste du komplettera den med ytterligare ett objektiv med en zoom 200 - 250 mm.

Jag hade ett sådant analogt system från Olympus tidigare. Jag hade turen att sälja det precis innan digi-kamererorna slog igenom.

Vill du ha en bra kamera med en bra zoom, och bra kvalitet, så kolla tex den kamera Janne har! Liten, lätt med allt du behöver. Om du inte tänker börja fota som proffs så räcker en sådan långt.

En systemkamera är alltid bökigare att resa med. Med objektiv och allt. Det finns så otroligt bra kompaktkameror idag så som "amatör" finns det ingen anledning att köpa en systemkamera idag. Anser jag....

Peter
Svara med citat