Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-11, 16:42
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Digital systemkamera

Citat:
Ursprungligen postat av Zanét Visa inlägg
Kampanj på Canon EOS 350D + 18-55 mm objektiv. Kampanjpris 2990 SEK.
Håller med Netwolf att det är ett kanonpris. Just en sådan kamera har jag, inköpt inför Greklandsresan 2005 och till ett betydligt högre pris. Det är en mycket bra kamera MEN vill man ha en kamera som är nätt och behändig att ha med sig, så är det inte en sådan här. Det finns en efterföljare till den som heter EOS 400D där displayen är ändrad. På 350D är den ganska liten och du ser inte "live" i den.

Objektivet klarar man sig bra med men visst uppkommer det situationer när man vill kunna zooma ännu mer. Jag har faktiskt köpt till ett objektiv men det blir faktiskt inte av att jag använder det. Dels har jag alltid tillräckligt med prylar i ryggan och dels klagar alltid sambon när jag säger "vänta, jag ska bara byta objektiv" .

Annars är Canons serie Powershot väldigt bra också. Visserligen ingen systemkamera men så som jag fotograferar är det inte stor skillnad. Vi har även PowerShot G7 som tar bra bilder och har en massa finesser. När vi var i Thailand senast fick faktiskt systemkameran stanna hemma till fördel för denna .

Celbe
Svara med citat