Visa ett inlägg
Gammal 2005-07-27, 12:06
Ammi Ammi är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Amorgos färjor

Citat:
Ursprungligen postat av deore
OK! Mycket information och bra sådan. Men nu har jag en konkret fråga om det är någon som hjälpa mig i mitt beslut. Vi kommer ner till Athen den 6/8 kl 03:00. Vi beräknar vara i Pireus kl 04:30. Planen är att ta oss ut till Amorgos för att börja vår Ö-luff därifrån. Nu till frågan vilken båttur rekomenderas?

Pireus-Amorgos; G.A. Ferries 14:00-23:00
Pireus-Amorgos; Blue Star Ferries 23:55-05:05
Pireus-Naxos-Amorgos Blue Star Ferries 07:25-12:35/ 15:00-21:15 Skopelitis.

Är själv inne på alternativ 3, finns dock en risk att man inte kommer fram om det blåser? Annars alternativ 1, men var tar man vägen i Athen mitt i natten för att slippa vänta i hamnen i Pireus innan båten går kl 14:00?

Hej

Jag hade nog också tagit alternativ 3, och stannat på flygplatsen tills det var dags att ta sig till Pireus, tänk på att ni skall köpa biljetter också. Kom hem i början av juli och har då varit Naxos-Koufinissi-Amorgos-Paros Kan väl bara säga att båtturen mellan Koufinissi och Amorgos var en upplevelse. Trodde min sista stund var kommen. Mellan Naxos och Koufinissi blåste det också ganska rejält men det kunde man hantera. Vet inte om jag är så pigg på Skopelitisen än på ett tag. När vi var där så hade vi väldigt mycket blåst och flera sa att så mycket vind brukar det inte vara, väderförändringar där också kanske! Ha en trevlig resa det är jättemysigt. Ammi
Svara med citat