Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-08, 19:06
ZoM ZoM är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Citat:
Ursprungligen postat av eija Visa inlägg
Hej!
Tyvärr kan jag inte resa till Thassos i maj (hoppas att på hösten!) men det är ju en härlig årstid. Jag var på Thassos senaste år i april och det var mycket fridfullt där. Då skolorna är ju i full gång i maj, finns det där också unga folk i Skala Potamias. Hoppas att era tonåringar hittar nya kompisar !
Nama ser ju ett fint ställe ut. Jag har säkert sett huset, men känner inte bättre. Deras netsidor säger ju att huset har ett ungt värdefolk, så kan ni säkert berätta dem om ni har några önskan. På dessa små familjehotell byter dom verkligen inte ut handdukar vartannan dag, och gamla gummor kan vara lite egendomliga! Men kanske kunde man sätta upp en lapp på dörren, att "ingen städning nu", Παρακαλώ, μην καθαρίζετε τώρα (hjälp ni som känner grekiska bättre, hur kan man säga ) det hövligt?
Det lönar sig att vandra till fots upp till byn Potamia och besöka åtminstone Vagis-museet. Skulptör Polýgnotos Vagis är född i Potamia år 1892 men levde sedan år 1911 i New York, där han dog 1981. Museet är en liten pärla!
Hoppas att ni ska ha en fin semester på Thassos!
eija
Hej Eija!
Tyvärr fanns ingen sådan smart lapp att hänga utanför, jag letade men icke sa nicke, tyska kunde jag inte heller

Mvh ZoM
Svara med citat