Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-08, 10:07
ZoM ZoM är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Fler som ska åka 18 maj??

Hej!
Vad härligt att resa i väg snart! Vi åker den 23 maj men då till Korfu, Lefkas, Kefalonia och Zakynthos. Känns riktigt skumt med snö utanför fönstret för e vecka sedan och om 6 veckor ligger man på stranden...

Jag var på Thassos och bodde på Hotell Nama i 16-23 Maj förra året! Den lilla byn Potamia var jättemysig, speciellt på kvällarna och den lilla bystranden var underbart vacker. Måste ju tipsa er om en KANON resturang - CORRAL. Där vare det suberb service, billig och framförallt GOD mat.

Angående boendet är jag tyvärr negativ. Rummet i sig är helt OK, vädigt fin utsikt från balkongen om ni lyckas få den mot havet. Ägaren är en kvinna som inte jobbar där utan hennes gamla mamma som pratar Tyska, så kan man det så är det ju bra. Städningen och utbytning av handdukar fungerade inte, vissa dagar kom de inte alls och när de väl kom var det på sina tider, alltså när som helst på dagen, hon knackar inte och går bara rätt in, och om man då tex stod nyduschad eller satt och åt baxade hon sig in och städade ändå. Vissa föremål som simglasögon, tidningar, lotion och snäckor som barnen hade plockat slängde hon. Var förberedda på att få en toalett rulle, sen får ni köpa själva samt diskmedel.

Men jag hoppas att hon bara hade en dålig vecka och att Ni får en mycket trevlig resa. Tassos är en mycket fin Ö med många trevliga människor!

Mvh ZoM
Svara med citat