Visa ett inlägg
Gammal 2008-04-05, 17:06
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Bokat! Votsalakia!

Strax utanför votsalakia jag tror man åker mot en by som heter "Marathocampos" (stavningen är inte rätt) så finns det en skylt där det står Phytagorians grotta...dit åkte vi en slingrig grusväg tog sin lilla tid efter vi kommit dit så såg vi att det fanns en bättre väg att ta sej dit på,men det är ju det som är tjusningen det är ju semester man behöver inte stressa väl framme parkerade vi bilen vid en taverna och påbörjade en väldigt jobbig klättring uppåt på små smala trappsteg,varmt och svettigt men det var värt det,där uppe på berget hade man värdens utsikt och så fanns det 2 grottor man kunde gå in i....jag älskar grottor så jag var helt lyrisk det fanns även ett litet kapell där,turister som varit där förut tyckte inte det var värt mödan att åka dit men jag tyckte det alla har ju olika tycke och smak.

Vi åkte även en guidad båttur som apollo anordnade men olika badstopp där personalen grillade vår mat medans vi badade...underbar dag med mycket sol o bad rekomenderas....

Phytagorians tunnel i Phytagorian hade vi hört mycket om så dit åkte vi men vi blev lite besvikna...en typisk turistfälla,dyrt och inte speciellt märkvärdigt men som sagt alla tycker ju olika ni kanske uppskattar det bättre än vi gjorde,om ni inte har så höga förväntningar som vi hade.
Svara med citat