Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-30, 10:01
Agda Agda är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005
Standard Sv: En vanlig.......fortsättning.

Det är absolut inget fel att klä sig praktiskt! Jag gör det själv när jag reser. Det finns inget värre än att resa i kläder som sitter åt eller skor som klämmer.
Detta är bara små kännetecken på turister från olika länder. Det stämmer att tyskarna klär sig praktiskt men det är ändå en stor skillnad på klädsel tysk-svensk.

När jag ändå är inne och skriver så kan jag berätta en liten händelse från i somras.
Jag och gubben var ner till Finikounda för att köpa Gyros hos Gorgio. Jag satt kvar i bilen medans gubben gick in och handlade.
När jag satt där och väntade (det tog ovanligt långtid) så fick jag se en familj, pappa, mamma och två flickor i 7-9 årsåldern, komma ut från Gyros-kiosken. Samtliga var klädda likadant bermudas, linne och grova sandaler. Pappan var också "iklädd" ryggsäck. Jag log lite för mig själv och tänkte "det måste vara svenskar".
Efter en stund komm gubben "Vilken tid det tog! Det var en svensk familj före som inte kunde bestämma sig för vad de skulle ha" sa han. Jag skrattade och fråga " Var det dom?" och peka mot familjen. "jaaa" fick jag till svar.

En annan historia med kläder inblandat som jag just drog mig till minnes.
När jag flög hit igen från Sverige så bytte jag plan i Budapest. Som "transit" måste man då återigen passera säkerhetskontroll. I kontrollen var man tvungen att ta av sig skor,bälte m m. Framför mig var det en grupp med finska pensionärer. Alla hade fått ta av sig allt som alla andra. När man passerat "dörren" så fick man sträcka ut armarna för att bli undersökt. Näst i tur stod en stor äldre finsk man. Han sträckte ut sina armar varpå hans byxor föll ner till knäna, till allas glädje. Snabbt som ögat fånga han upp sina byxor med ett stort skratt. Inte ens säkerhetsvakterna kunde hålla sig från att skratta.
Man får akta sig för att ha allt för "slappa" kläder när man skall passera säkerhetskontroller!
Svara med citat