Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-29, 20:45
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006
Standard Sv: Bergsvandring i storm

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
I sondags var det dags igen. Vi vandrade langs den bergskam som utgor Kalymnos norra rygg, fran Monterito ovan Vathy till kyrkan Galatiani ovan Arginoda....
Så morsomt å høre om denne delen av Kalymnos-livet. Som vi turister ikke vet om, i hvert fall ikke jeg. Har riktignok unge mennesker i min nærhet som reiser dit for å klatre i fjellet, 'climbing' - klatre en dag, kanskje hvile den neste. Telendos har de knapt hørt om.., og slett ikke vært der. Jeg driver intensiv markedsføring i den saken. - Den Telendos-turen du skal på i mai, den vil jeg gjerne gjøre selv en gang. Om det blir flere reiser dit. Å vandre i fjellet, eller berget, en spesiell følelse om man blir aldri så sliten.

En merkverdighet, historien din om 'tanten' bragte et minne tilbake. En gang for lenge siden vandret vi langs klipper, i et middelhavsland, i 6-7 tiden om morgenen - høyt, veldig varmt. Joggesko og svett t-shirt. Kun tanken på at nedstigningen var nær gjorde turen ok, nettopp da. Så - mot oss på stien kom en 'tant, iført en vakker kledning. På røde høyhælte sko. Matchende selvsagt. Med koffert i hånden. Lett og ubesværet. Og jeg visste at det ville ta minst en time for henne å gå ned til byen. Off topic, likevel.
Svara med citat