Citat:
Ursprungligen postat av Alexandra
Funderar lite på att åka till Amorogos istället för Mykonos eller Ios, undrar bara om det är en ö värd att åka till?
Antagligen kommer vi att vilja sola och bada, upptäcka ön och bara slappa.
Hur ser det ut med boende där i slutet på augusti alternativt september?
Hur ligger prisnivån i förhållande till de andra öarna?
Alla ni som varit på Amorgos eller hört om ön får jätte gärna dela med sig av era upplevelser och erfarenheter!
En väntande Alexandra
|
Hej Alexandra,
Vi (2 vx+en 7-åring) åker 4 v till Kykladerna mellan 6/8-3/9.
Vi ska oxå åka till Amorgos 5 nätter mellan 21-26/8 är det tänkt. Håller som bäst på o förbokar där - Vi väljer nog "Alexadros" - verkar vara ett fräscht o fint ställe med alla faciliteter man kan tänkas behöva- en studio med köksutrustning,kylskåp,A/C,badrum,TV och balkong med troligen havsutsikt.
För oss 3 skall det gå på 35€/natt - det är ett x-erbjudande de har - tittar man på prislistan för 2005 är priset normalt 60€ för detta - så vi tänker nappa!
På hemsidan står det att det gäller dubbelrumen - men vi fick tydl ett lite bättre förslag;-)
(Ni är ju bara 2 så ni kommer nog undan billigare för det mesta än vi - de flesta tar betalt även för barn!eller så är det bara på nätet de gör så??)
Vi har oxå fått förslag från Eleni Rooms som ju verkar bra - 50-55€ för samma period men det var inte med riktigt kök tror jag - fast verandorna verkar ju toppen där - älskar stooora verandor m öppen utsikt - gärna mot hav o solnedgång förståss....! det blir väl kvällsnöjet på Amorgos!
Jag tror Amorgos är en fantastisk o lite annorlunda ö och värd en visit- mkt vacker o fridfull har jag fått för mig. Måste sitta på det där stället där de visar "Det stors Blå" varje kväll, hi hi o bada vid det vidunderliga klippbadet ur filmen oxå förståss - wow!!!
Ha en trevlig resa!!
Lena