Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-19, 14:17
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hjälp! Var ska vi åka??

Hej!
Jag är lite försiktig med mina "råd" nuförtiden då det är så hemskt svårt att veta vad olika människor väntar på !
Några saker ändå:
- Skala Potamias är en liten strandby (turistby) med ganska många tavernor och cafeér och den har tillsammans med "Golden Beach" en lång (ca två km) sandstrand. Därifrån kan man vandra opp till bergbyarna Panagia och Potamia, som är värda att ses.
Jag tror att det är verkligen livligt och tätt i augusti där, då också greker har sina semester.

-Skala Rachoni är en mindre strandby vid öns huvudgata och Skala Prinou är en större by, där bilfärgorna till Kavala avgår. Lite längre från dess centrum finns det goda hotel med en egen strand. Men omgivningen är kanske inte så vacker som i S Potamias med Ipsarion (öns högsta berg).

-om getingar vågar jag inte säga nånting då jag har nästan alltid rest i början av juni och på den tiden har jag inte haft ett enda problem med getingar. mera nog med myggor som jag avskyr inne i hotelrummet!!! Men det finns nog medel mot getingar och man har ju diskuterat om dem också på detta forum.

Hoppas att ni ska ha en kul semester på Thassos som är min "egen" ö!
mvh/Eija
PS. Allra helst skulle jag kanske bo i Limenaria, som är i söder och är passande stor/liten för mig!

Senast redigerad av eija den 2008-03-19 klockan 14:20.
Svara med citat