Citat:
Ursprungligen postat av Inzight
Tänkte höra om någon av er där ute kan tipsa om några bra "sarong-knyt". Min ramlar av mig hela tiden...
|
Jag förstår inte problemet...
Jag har sett två lösningar: En knut vid vänstra armhålan. Lär dig göra en råbandsknop! Det är möjligt att de de jag sett varit extra stora Saronger? Men de har varit fullt "tillräckliga"! Fast det kanske fungerar bäst på korta tjejer...
Eller lite mer ovanlig: Två Saronger! En över midjan och en upptill! Ser inte alls dumt ut så länge färgerna fungerar! Inte så vanlig men rätt fräckt!
Avdelningen för meningslöst vetande: I Africa finns det ett plagg/tygstycke som heter LAPA. Det är även ett ytmått. Det är i princip lika stort som en Sarong. Möjligtvis att Sarongen är något mindre. Men jag misstänker att det finns någon form av gammalt "släktskap" där... Och LAPAN brukar märkligt nog inte vara så tunn som Sarongen. Men bägge ligger väldigt nära "gyllene snittet..."
Men LAPAN är det Afrikanska kvinnor på landsbyggden klär sig i. Fast det är i flera lager... Och knutar...
Men även jag använder Sarong som framgår i denna gamla tråd. Så att alla kan fortsätta skratta och håna. Men det är jag tillräckligt stor och stark och elak för att ta....:
http://www.kalimera.nu/forums/showth...ghlight=sarong
Peter