Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina
Hur lång tid tar det att ta sig från flygplatsen i Athen till Evia? Åker man buss, tunnelbana eller trammen billigast dit?
|
Du har två alternativ om Du ska till Evia. Antingen tar Du buss till Larissa stationen(tror att det går direkt annars är det byte vid Omonia Är detta helt fel så får någon rätta mig) och därifrån kan man åka tåg till Chalkida på Evia f v b med buss till Kimi.
Men ska Du bara via Kimi på Evia till Skyros och inte göra något annat på Evia så är det smartare att ta båt från Rafina till Marmári och därifrån buss till Kimi..Då byter man först i Karystos och sen en gång till...Från Chalkida går också buss till Kimi...Lite knöligt vilket som.....En övernattning på Evia blir det nog vilket som men där är boendet i all fall MYCKET billigare än i Aten eller Rafina... Vi åkte ju andra hållet alltså från Kimi till Karystos, som var så mysigt så vi blev där 6 dagar och sen tog vi båten till Rafina och den vägen till flyget.
Skyros ÄR knöligt att ta sig till och jag vet inte om det är enda stället det går via Kimi...På kartor jag har så är bårlinjer utritade även från Andros...men det stämmer kanske inte.
Lissi