Citat:
Ursprungligen postat av rebase
För att återgå till Öluffning, strular det aldrig med boende? Det måste ju vara en mardröm att stå med sin packning o inte ha någonstans att ta vägen. Hur gör Ni med packning? Vad jag förstår måste den helst minimeras? Blir det mycket handtvätt? På en veckas charter har man ju ombyte med sig för veckan. Jag förstår att planeringen, även om mycket är oplanerat, måste vara en höjdare?
|
Boendet fixar sig alltid enkelt vill jag påstå, och man får boenden som oftast slår charterhotellen (menar då läge, utsikt, övrig standard, charm). Men vi undviker konsekvent perioden 15/7-31/8, då kanske det kan vara svårare att få rum till vettiga priser.
Packningen bör ju inte överdrivas vid luffning. Rullväska eller ryggsäck spelar inte så stor roll, men försök begränsa vikten till 12-14kg. Mer behövs inte för ett par veckor i värmen. Att tvätta nån t-shirt eller handduk är inga problem.
På charter ser man många som reser med "amerika-kofferten" och har med sig en massa ombyten av "finkläder". Helt onödigt tycker jag och funkar inte vid luffning.
Planeringen är halva nöjet, ett symptom på det är bl a att det just nu inte går att hålla sig ifrån Kalimera
Lars