Tack för Era svar. Nu råder det inga oklarheter om vad tjusningen är med ö-luffning:-) Men som Lissi skrev man skall ju inte generalisera, alla tycker ju inte lika tack o lov. Vad jag förstår så bör man ha 2-3 veckor på sig. Då kanske man kan ta väntetider o båtresan som en del av själva upplevelsen. I vårt fall har det oftast handlat om 1 vecka och då vill man ju helst ha så korta transporttider som möjligt. Charterresor behöver ju inte vara som Sällskapsresan. I vårt fall köper vi i princip bara resan o boendet av resebyrån f.ö. klarar vi oss själva och gör egna utflykter oftast med moppe. Det där med balkonggrannar har jag bara upplevt som positivt oavsett vilket land dom kommer ifrån. Vill man undvika turister så är ju inte detta några problem i Grekland speciellt inte om man har tillgång till moppe eller bil. Vi har varit i södra Thailand några ggr där har Du turister o speciellt Svenskar omkring Dig dygnet runt. Vi har slutat åka dit....För att återgå till Öluffning, strular det aldrig med boende? Det måste ju vara en mardröm att stå med sin packning o inte ha någonstans att ta vägen. Hur gör Ni med packning? Vad jag förstår måste den helst minimeras? Blir det mycket handtvätt? På en veckas charter har man ju ombyte med sig för veckan. Jag förstår att planeringen, även om mycket är oplanerat, måste vara en höjdare?
Tack igen för Era svar, det var intressant läsning