Visa ett inlägg
Gammal 2008-03-04, 08:42
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Ny här.. båtluffa i juni!

Lite tips:

* Ät enkel lunch ofta t.ex. Gyros, pajer, mackor... etc. som ni tar med.
* Köp Bast-/plastmattor. Kostar 1-3 €/st. I stället för solstolar.. Orkar ni släpa på ett parasoll också så kan ni ju köpa det! Kostar ca. 4-6€/st.
* Förboka INTE boende, men det antar jag att ni inte tänkt! Det finns gott om rum när ni åker!
* Stanna inte för länge på Santorini. Där är ganska dyrt.
* Ta med frukt/nötter/vatten så slipper ni köpa det under dagen, undantag vatten som man måste fylla på... Köp första dagen en 50 cl. flaska var. När den tar slut köper ni en stor flaska vatten (typ 1/1½ l.) och fördelar det på era flaskor... Man dricker minst en liter vatten om dagen.
* Ät middag ute, det är ni värda. Kostar ca. 7-15€/pers.
* Åk mycket buss, se er omkring och kanske hyr ni moppe/bil nån dag.
* Glöm bara inte att det finns mycket att se bara i byn/staden där ni bor. Lägg en dag på varje ö till fotosarari, promenad och ta-det-lungt dag. Ibland tänker man - 'här finns ju bara massa hotell, inget att se'... MEN bland alla hotell döljer sig mysiga gränder, trevliga människor och vardagsliv. På eftermiddagen lägger ni er på stranden och myser. Se, en dag har gått... Varför har jag så mycket pengar kvar??

Lycka till!!!'

Förresten: Ni måste åka till Naxos. Två timmars båtresa från Santorini! Underbara stränder, bra mat, billigt, mysigt och ganska stort. Det finns alltid nåt mer att se...

(Min packlista delar jag med mig av lite senare!)

Senast redigerad av Siri A den 2008-03-04 klockan 08:45.
Svara med citat