Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Du menar att då framstår en komplicerad rotfyllning utan bedövning som något riktigt trevligt?

|
Hej!
Jag såg till att få garnityret helrenoverat innan vi flyttade ner hit. Dels berodde det på att jag ville vara min tandläkare trogen (eftersom han inte hade sett skymten av mig på alltför många år!) och dels därför att jag hade en ogrundad förutfattad mening om tandvården i ett medelhavsland som Grekland och i en "håla" som Rethymno. I dag skulle jag inte tveka en sekund att sjunka ner i stolen hos en grekisk tandläkare och låta honom/henne trycka in borren om det skulle behövas! Vi har svenska vänner som bor här nere som kan bekräfta det som Mikke skriver, kanonbra tandvård och väldigt mycket billigare än i Sverige. Jag och Git kvistade själva in på en tandläkarmottagning här i byn i feb förra året när vi gjorde "boletar-resan". Det fanns en "lägenhet uthyres"-annons uppsatt på husväggen, så vi ringde på diverse dörrklockor för att förhöra oss. Den som öppnade var en söndags-städande tandläkare som hade världens modernaste och fräschaste tandläkar-mottagning. Så jag kommer inte att tveka en sekund om/när ett besök behövs!
Det enda jag har funderat över är om (med tanke på alla strömavbrott) mottagningarna är utrustade med UPS kopplat till borr-maskineriet?! Det är ju inte så kul om den grövsta borren tvärstannar inne i tanden just när den gräver som djupast!!
Calle (med två fina kronor!!)