Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Är det någon här som bokat följande resa: Göteborg till Aten via Köpenhamn?
|
Du kan boka redan nu, men första turen för 279:- oneway Gbg - Kastrup går först precis i slutet av Mars. Då måste du ta ut väskan på Kastrup och checka in den igen till Athen. Ännu så länge. Det verkar som det kommer genomgående incheckning Gbg - Athen senare. Men räkna med att du nu behöver 3 timmar mellan flighterna. Incheck och säkerhetskontroll på Kastrup tar en "evighet"...
Jag tipsade om just denna 279:- Gbg - Kastrup i en annan tråd. Någon dag senare såg jag i en tidningsannons att Sterling faktiskt delvis har samma pris Arlanda - Kastrup! Annars kostar oneway 499:- den vägen. Det ger ju även Mälardalsboende ev en möjlighet att utnyttja de billiga biljetterna från Kastrup.
Och även om vi/jag har skällt på Sterling i en annan tråd så kan man ibland hitta riktigt billiga biljetter Kastrup - Athen med dem. Och med andra bolag också. Sterling har sina fel och brister, men även låga priser... Och då kan det i vissa lägen kanske vara lönt även för resenärer från Gbg och Sthlm att flyga via Kastrup.
Här är mer info om Gbg - Kastrup. Det finns ingen reklam för Grekland så den länken kanske kan slinka igenom:
http://www.sterling.dk/sv/sterling_connect-aal-got
En annan möjlighet för Göteborgare, som jag också tipsat om tidigare, är att ta bussen från Ericson-plan till Kastrup. Det går flera varje dag, tar ca 4 - 4,5 timme och den stannar precis utanför avgångshall 2 på Kastrup.
Peter