Citat:
Ursprungligen postat av Ewa
Tack  men den stämmer inte, jag var i Grekland maj, juni och juli och det var helt andra tider än dessa  . Ewa
|
Hej! Jag har kikat in på den förskräckligt fula sidan några gånger genom åren och den är helt klart inte uppdaterad sedan Eldkvarn brann. Det påstås att linjen Rethymno-Pireus dagligen trafikeras av båtarna "Arkadi" samt "Rethymno" kl 19.30, vilket inte alls stämmer. Under de senaste åren så är det skutorna "Aptera" och "Prevelis" som trafikerar linjen med avgång 20.00.
Över huvud taget så tror jag att man ska ta informationen på grekiska sajter med en stor nypa salt. På Anek Lines egen sajt har det ända sedan i höstas stått att båtarna går dagligen mellan Rethymno och Pireus. Sanningen är att dom avseglade ungefär tre gånger i veckan under hösten, vintern och våren fram till juni. Detta inte pga dåligt väder utan därför att dom använde endast en av båtarna och denna seglade ibland även mellan Pireus och Chania.
Så på grekiska nät-tidtabeller litar jag ej! Däremot fungerar det bra och smidigt att boka biljetter med Anek Lines över deras hemsida.
Calle!