Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-26, 08:53
91kgs avatar
91kg 91kg är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Paleochora-Preveli, med båt???

Hej!

Priset förra året låg på 14 euro/vuxen och 7 för barn och bil runt 40 euro Paleochora-Sfakion och turen tar ca 2,15 min(samma båt).

Kan även tänka mig det kan vara mycket folk på båten under högsäsong, så var noga med att boka nån dag före avresa annars kan en sån situation skapa tråkigheter inte minst då man har barn.

Nu vet jag inte hur länge ni tänkt va iväg och dessutom när på säsongen och om ni tänkt hyrbil, men skall ge lite åsikter.

För 1v så hade jag nog avstått att ta mig till Preveli om det var för lite bad och hade nog stannat i Paleochora och dess omnejd då där finns fina badmöjligheter och omgivningar.

Sougia tycker jag ni skall stanna till i för nån övernattning vilket är ett mysigt litet ställe i närheten men hur djupt det är där låter jag vara osagt.

Själva bilade vi ön runt med vår 4-åring (Oktober-07)vilket gick hur fint som helst, men då var det ju inte så varmt runt 25 grader samt ac i bilen.

Se bara till att alltid ha dricka och solkskydd(keps) med er så behöver ni nog inte bekymra er för barnet.

Man blir ju rätt begränsad just när man har barn med sig och för att få ut så mycket som möjligt av Kreta har vi hyrt bil på våra resor för att på ett bra sätt kunna ta oss runt och nyttja tiden och samtidigt vara väldigt fria.

Någon dag har man varit på stället och bara tagit det lugnt för att nästa dag, åkt-upplevt, stannat-badat en stund, kört vidare och stannat-shoppat-restaurang och pö om pö så känner man när det är läge för vad, vilket funkat bra - bara ta det som det kommer.

Det är alltid svårt om man inte riktigt vet mål och intressen men hoppas det gav något?

Mvh!

Senast redigerad av 91kg den 2008-02-26 klockan 08:56.
Svara med citat