Ämne: Köpa laptop
Visa ett inlägg
Gammal 2008-02-22, 09:20
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Köpa laptop

Tack för alla svar, specielllt till Elisabet som svarade exakt det jag ville höra.

Det finns flera anledningar till att jag vill överge min stationära, dels att jag tycker den tar plats och är ful, dels för att jag sitter framför datorn minst 70 timmar i veckan och tycker det är trist att sitta på samma plats, dels för att jag skriver bättre på en laptop. Problemet är ju minnet, som många av er nämner, men det finns ganska "biffiga" laptops idag. Ett annat problem är priset, de är mycket dyrare.

Att den skulle "dö" om den inte används visste jag inte. Får väl be någon starta den ibland när jag är bortrest, som att vattna blommorna.

Märke spelar ingen roll, dock har andra avrått mig från att köpa Fujitsu och Acer. Själv har jag en liten reselaptop från Toshiba, den är jag nöjd med, förutom att den är kass på att hantera bilder, men det har med minnet att göra. Har tidigare haft en Dell som jag var nöjd med.

Och så var det det där med Vista som du nämner Zappa. I Toshiban är det XP, helst vill jag fortsätta med XP. Misstänker att många av mina program inte funkar som de ska med Vista, och jag har inte råd att köpa nya.

Jag ska fundera vidare...
Svara med citat