Ämne: Några tips?
Visa ett inlägg
Gammal 2005-07-21, 16:03
epiros epiros är inte uppkopplad
Avstängd

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Några tips?

Citat:
Ursprungligen postat av Mason
Agios Nikitas är helt ok, men då hamnar jag på Lefkas västsida. Hade tänk mig använda Lefkas (eller nästan var som helst) som ett "nav" för diverse turer / utflykter. Jag är så lastgammal nu att boendet aningen bekymrar mig och grekerna har väl själva semester i augusti misstänker jag... Bäst hade varit att få tag på någon "slumlord" som hyr ut en fallfärdig stuga med vatten och wc, eller bara någon som vet att "snälla tant Voula på Zakynthos eller Kreta" råkar ha några små rum för 18 euro natten. Jag vill lägga stålarna på att resa runt med båt och moppe, ligga på stränder och käka Gyros, men jag vill också ha någon plats dit jag vet att jag kan komma och sova.

Jag har aldrig åkt utan att ha boendet klart. jag har också mycket dålig uppfattning om vad det kostar att bo på mindre "studios"/ appartements. Kanske helt enkelt bäst att bita i det sura och pröjsa för två till Lefkas... Knepigt...

MVH

Mason

OK, ja både grekerna själva och Italienare med fler medelhavsländer har ju sin huvudsemester i augusti, så mycket folk är det ju lite varstans då. Priserna är ju därför högst i augusti också.
Men vi skandinaver börjar ju trappa ner vårt semestrande i augusti: Varför inte chansa på en sista minuten-resa? Så vet du ju i alla fall var du ska bo. Ju närmare vår skolstart du kommer desto mer restresor ?

Tommy
Svara med citat